Prvi put u historiji Oxfordski rječnik proglasio je ‘riječ godine 2015’ koja zapravo nije riječ. Radi se o simbolu, odnosno, emotikonu i to konkretno licu niz čije obraze klize suze radosnice.
U objašnjenju zašto je baš taj ‘smajlić’ odabran, navodi se da su emotikoni, koji su se počeli upotrebljavati u kasnim devedesetima, baš u 2015. godini doživjeli procvat.
Konkretan izbor ‘najemotikona’ napravljen je nakon konsultacije istraživanja tvrtke SwiftKey koja je došla do podatka da je upravo taj emotikon najupotrebljivaniji u 2015. – čak 20% u Velikoj Britaniji, odnosno, 17% u SAD-u.
Podsjećanja radi, lanjski pobjednik bila je riječ ‘vape’ koja označava elektronsku cigaretu, godinu prije ‘selfie’, a 2012. ‘GIF’. Ideja odabira riječi godine je istaknuti onu koja je često upotrebljavana u toj godini i koja odražava svojevrsni duh te godine.
Odabirom emotikona umjesto riječi sastavljene od slova, Oxfordski rječnik naznačio je možda i početak kraja komunikacije – riječima. Među ostalim, u objašnjenju odabira navodi se da emotikoni lakše od riječi prevladavaju jezične barijere. Posebno danas, u svijetu brze komunikacije i društvenih mreža.